×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

عسکرپور عضو هیات مدیره بانک مسکن از افزایش سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی این بانک خبر داد.

به گزارش بازار اصناف انلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، صابر عسکرپور با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک مسکن به ثبت رسیده است، گفت: این افزایش سرمایه بر اساس بند (د) تبصره(۱۸)قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور برای بانک‌های دولتی از محل فروش سهام و سهم‌الشرکه دولت ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به ابلاغ مصوبه هیات محترم وزیران در اوایل دی‌ماه سال گذشته و برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بانک مسکن و انجام اقدامات قانونی، بانک موفق به ثبت افزایش سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی در تاریخ ۲۳/۱۲/۱۴۰۱ نزد اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران شد.

عسکرپور ضمن بیان تاثیرات مثبت افزایش سرمایه یاد شده بر بهبود ساختار مالی و شاخص‌های سلامت بانکی از جمله نسبت کفایت سرمایه؛ تقویت بنیه مالی بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی بخش مسکن و ساختمان کشور از طریق افزایش سرمایه سنواتی را ضروری دانسته و این موضوع را عاملی جهت رونق بخش مسکن و ساختمان کشور عنوان کرد.

معاون مدیرعامل در امورمالی بانک مسکن با بیان اینکه افزایش سرمایه این بانک،سبب رونق ساخت‌وساز می‌شود، افزود: با توجه به برنامه‌های بانک مسکن به‌خصوص در طرح نهضت ملی مسکن و سایر پروژه‌هایی که در بخش مسکن در کشور در حال اجراست، افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی این بانک می‌تواند علاوه بر افزایش کفایت سرمایه و بهبود اعتبار آن نزد مردم برای رونق ساخت مسکن در کشور بسیار اثرگذار باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کردکه با برنامه ریزی صحیح و تلاش تمامی کارکنان در بخش های مختلف صف و ستاد از طریق تجهیز منابع و مصرف بهینه آن؛با هدف متعادل شدن نرخ بهای تمام شده پول و نرخ بازدهی مصارف،وضعیت نسبت های ملی حفظ و تقویت شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.