×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر

افزایش تولیدکنندگان زیرپله‌ای تنباکوی میوه‌ای؛ پیش‌بینی می‌شود با افزایش مالیات و درنتیجه افزایش قیمت تنباکوی میوه‌ای، تولید زیرپله‌ای این محصول هم افزایش پیدا کند.

به گزارش بازار اصناف آنلاین، نایب رئیس اتحادیه صنف عطار، سقط‌فروشان و عمده‌فروشان کالای دخانی تهران با بیان اینکه به‌دلیل وضع مالیات جدید، قیمت تنباکوی میوه‌ای نسبت به اسفند ۱۴۰۱ از ۸۰ تا صد درصد افزایش داشته است، گفت: با افزایش مالیات و درنتیجه افزایش قیمت تنباکوی میوه‌ای، تولید زیرپله‌ای این محصول هم افزایش پیدا می‌کند.

ابراهیم نیک‌سرشت یادآور شد از آنجا که نظارتی روی واحدهای زیرزمینی نیست، تولیدکنندگان غیرمجاز می‌توانند هر چیزی به محصول‌شان اضافه کنند.

به‌تأکید وی، تنباکوی میوه‌ای به خودی خود آسیب‌زننده است و تنباکوی زیرزمینی بدون نظارت ممکن است آسیب خیلی بیشتری داشته باشد.

نیک‌سرشت با بیان اینکه مالیات تنباکو در سال ۱۴۰۲ به‌ازای هر پاکت، ۲۰ هزار تومان تصویب شده است، گفت: واردات تنباکوی میوه‌ای در سال‌های اخیر جزئی و محدود بوده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف عطار، سقط‌فروشان و عمده‌فروشان کالای دخانی تهران مالیات تنباکو در سال ۱۴۰۲را عجیب توصیف کرد، چراکه قبلا قیمت مصرف‌کننده هر بسته تنباکو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان بود، اما در حال حاضر به اندازه قیمت هر بسته، مالیات در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به آسان بودن تولید تنباکو و عدم نیاز به ماشین‌آلات خاص، تولید این محصول به صورت زیرپله‌ای و زیرزمینی هم انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود با افزایش مالیات و درنتیجه افزایش قیمت تنباکوی میوه‌ای، تولید زیرپله‌ای این محصول هم افزایش پیدا کند.

وی ابراز امیدواری کرد که در این مالیات تجدیدنظر شود چراکه با رشد فعالیت واحدهای زیرزمینی، واحدهای رسمی و قانونی آسیب می‌بینند و ترجیح مصرف‌کننده نیز خرید محصول ارزان‌تر است.

بنابر اعلام ایسنا از ابتدای امسال به قیمت خرده‌فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ ۵۰ تومان، تولید داخل با نشان (برند) بین‌المللی ۱۰۰ تومان و هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان داخلی ۲۰ هزار تومان ‌به‌عنوان مالیات اضافه و از هر نخ سیگار وارداتی مبلغ ۸۰۰ تومان و هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان وارداتی ۳۵ هزار تومان ‌به‌عنوان حقوق ورودی دریافت می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.