×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, 9 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر

طی هفت ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۳۸ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

به گزارش بازار اصناف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی هفت ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۳۸ تن بود که در این بین جو رشد ۹ درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون ۲۶۵ هزار و ۳۹۰ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو طی هفت ماهه نخست سال جاری معادل ۱ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۳۳۶ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان مهر ماه سال جاری معادل ۴ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۲۶۲ تن بود.

این در حالی است که جو با توجه به تخلیه ۱ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۳۵۴ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ درصدی را تجربه کرده است.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۱۶ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان مهرماه ۱۴۰۲ معادل ۷۹ هزار و ۹۲۸ تن بوده است.

همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان مهر ماه سال جاری معادل ۳۰۰ هزار و ۵۳۴ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۶۳۳ هزار و ۴۷۱ تن بود.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی هفت ماهه نخست سال جاری شامل ۴۵۰ هزار و ۶۷۹ دستگاه کامیون و ۱۲ هزار و ۳۱۶ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۴۰ هزار و ۵۶۱ دستگاه به صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی، بوده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.