×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 10 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اخطار وزارت اقتصاد به روسای اتحادیه‌های صنفی؛ وزارت امور اقتصاد و دارایی به روسای اتحادیه‌های صنفی که برای صدور پروانه کسب، بهانه‌تراشی می‌کنند، اخطار داد.

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه عطار، برخی اتحادیه‌ها به‌بهانه ناکافی بودن متراژ مغازه، جلوی صدور یا تمدید پروانه صنفی متقاضیان را گرفته‌اند، در همین‌باره وزارت اقتصاد اخطار داده است که با متخلفان برخورد قضایی خواهد کرد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی خطاب به متقاضیان شروع کسب‌وکار و اصناف اعلام کرد، شرط متراژ و مساحت مغازه از شروط صدور پروانه‌های کسب حذف شده است و هیچ اتحادیه صنفی حق ندارد بابت صدور یا تمدید پروانه کسب، شرطی مازاد بر آنچه در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) اعلام شده است، از متقاضی پروانه کسب مطالبه کند.

یادآور می‌شود مطالبه شرطی بیش‌ از شروطی که برای صدور مجوز هر کسب‌وکار در درگاه ملی مجوزها اعلام شده است، جرم است و در قانون، ۶ ماه تا ۲ سال حبس برای آن تعیین شده است.

براساس این اطلاعیه، ازآنجاکه در روزهای اخیر به سامانه‌های شکایت و پشتیبانی درگاه ملی مجوزها خبر رسیده است برخی اتحادیه‌ها به‌بهانه ناکافی بودن متراژ مغازه، جلوی صدور یا تمدید پروانه صنفی متقاضیان را گرفته‌اند، برای آخرین بار به متخلفان اخطار می‌شود چنانچه این کار را ادامه دهند، وزارت اقتصاد حسب تکلیف قانونی خود هم پروانه کسب ذی‌نفعان را از طریق درگاه ملی مجوزها، مستقیم و رأساً صادر خواهد کرد و هم اعضای هیأت رئیسه اتحادیه قانون‌شکن را تحت تعقیب کیفری قرار خواهد داد.

متقاضیان پروانه‌های کسب چنانچه با موردی از صادر یا تمدید نکردن پروانه صنفی به‌بهانه مساحت یا متراژ مغازه روبه‌رو شدند، مورد را به‌صورت غیرحضوری به واحد پشتیبانی درگاه ملی مجوزها به‌نشانی mojavez.ir اطلاع دهند تا پیگیری شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.