×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 10 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش اتحادیه عطار، احساس سوزش در قفسه سینه آن هم در هنگام بالا رفتن از پله یا پیاده روی در سربالایی، مشکلی است که بسیاری از افرد از آن گله دارند بیشتر اوقات آن را به پای تنبلی و بی تحرکی خود یا مشکلات گوارشی می گذارند.

درحالی که برای قضاوت در این خصوص باید به سن، جنس و بسیاری از عوامل دیگر توجه داشت. به عنوان نمونه ابتلا به امراضی مانند فشار خون، استعمال دخانیات، بالا بودن کلسترول خون و عواملی نظیر دردهای قفسه سینه همه و همه می‌تواند عاملی برای بروز این مشکل در افراد باشد.

یه طور حتم با خود فکر می کنید پس چرا گفته می شود که احساس سوزش در قفسه سینه می تواند نشانه مشکلات گوارشی بوده و ارتباطی با بیماری های قلبی یا عروق کرونر نداشته باشد.
نکته مهم این است که در مورد قلب باید معکوس فکر شود. در واقع درمورد قلب قانون بر این است که اگر کسی حتی دردی کاملا شبیه مشکلات گوارشی داشت، ولی در سنین خطر بود، حتی اگر آندوسکوپی زخم معده را تایید کرده باشد، باید مسئله قلب جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

برای این کار روش های متفاوتی وجود دارد که با توجه به اوضاع بیمار به کار گرفته می شود. به عبارتی اگر فرد در شرایط حاد نباشد اکو کاردیو گرافی، تست ورزش، اسکن تالیوم، اکو تست و در مواقعی که احتمال بیماری بیشتر می شود، آنژیو گرافی رگ های قلب مورد استفاده قرار می گیرد.

سوزش قفسه سینه می تواند علامتی باشد برای ابتلا به بیماری هایی قلبی مانند مشکلات دریجه ای، گرفتگی عروق کرنر و … ، علاوه سایر امراض به عبارتی مشکلات غیر قلبی هم می تواند دلیلی برای بروز چنین مشکلی باشد؛ مثل زونا.

سن نقش مهمی دارد
با این وجود سن نقش مهمی در تشخیص پزشک دارد هرچند که قابل تعمیم نیست،اما در سنین بالا نخسین موردی که در این حالت می تواند علتی تلقی شود تنگی رگ های قلب است.
تا به اینجا همه موارد مربوط به احساس سوزش در قفسه سینه در حال فعالیت بود، درصورتی که فرد می تواند در حالت نشسته یا به زبان ساده تر بدون اینکه سرگرم فعالیتی باشد، دچار این عارضه شود.

در این حالت می توان گفت فرد مبتلا به آنژین ناپایدار یا پایدار است. ناپایدار به این معنا که فرد در حال استراحت بدون داشتن نشانه ای در گذشته دچار این عارضه شود. برعکس در آنژین پایدار فرد بیمار در شرایط مشخص و دوره ی زمانی معین دچار بیماری می شود.

برای تست به مراکز درمانی مراجعه کنید
اشاره به این نکته هم ضرورت دارد که آنژین ناپایدار خطرناک تر از نوع پایدار آن است و مبتلابان به این بیماری باید به سرعت به پزشک مراجعه کنند.براین اساس هرگز نباید خود بیمار یا فردی که علائمی دارد، تشخیص و تفسیر فردی انجام دهد.

به عنوان مثال اگر احساس سوزش یا درد در ناحیه ای که به زبان عامیانه سر شکم گفته می شود، دارد، نگوید دلیل آن مشکلات گوارشی و ناراحتی های معده است و برای تست به مراکز درمانی مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.