×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 8 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، از آمادگی این موسسه بر توسعه صادرات، ورود به بازارهای جهانی و تبادل دانش فنی با دیگر کشورها در حوزه تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک خبر داد.

به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تات، علی اسحاقی در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره نمایشگاه ایران فارما، برگزاری این نمایشگاه را فرصتی برای تبادل اندیشه و فناوری دانست و گفت: موسسه رازی پشتوانه صد ساله در این صنعت دارد و به رغم برخورداری از ذخیره‌ غنی و ارزشمند از دانش فنی و تجربه، به داشته‌های موجود محدود نمی‌شود.

وی با بیان این که یکی از رویکردهای جدی موسسه رازی به ویژه در سال‌های اخیر، ورود به بازارهای منطقه و توسعه صادرات و تبادل فنی محصولات تولیدی این مجموعه است، افزود: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی به ویژه در حوزه دارو و تولید فرآورده‌های بیولوژیک در جهان، لازم است شرکت‌ها و موسسه‌های داخلی برای حضور در بازارهای پررقابت جهانی، خود را به جدیدترین پیشرفت‌های روز آماده سازند.

اسحاقی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این هدف، نشست‌های تخصصی حضوری و مجازی متعدد با شرکت‌های فناور و تولید کننده محصولات دارویی و فرآورده‌های بیولوژیک در منطقه آسیا، برخی کشورهای امریکای لاتین و کشورهای آفریقایی همچنین همسایگان حاشیه خلیج فارس برگزار شده است تا بتوان از این‌ مسیر با شتاب بیشتری عبور کرد.

وی یادآور شد: تولید تخصصی‌ترین داروهای کشور از واکسن و داروهای بایوتک و تمام آنچه در این حوزه است، نشان از توانمندی محققان داخلی برای تولید فرآورده‌های استراتژیک و مهم و آمادگی برای صادرات و تبادل دانش فنی با شرکای اقتصادی است.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، به ساخت و تجهیز ساختمان تولید واکسن‌های نوترکیب در این موسسه اشاره و تصریح کرد: در دوره همه‌گیری کووید ۱۹، موسسه رازی نخستین مرکز تولید کننده واکسن با قابلیت استنشاقی علیه این ویروس بود که بدعتی در زمینه تولید واکسن‌های موثر برای مقابله با کرونا ویروس محسوب می‌شد و پس از آن بود که شرکت‌های معتبر تولید کننده واکسن اقدام به ساخت نوع استنشاقی واکسن کووید ۱۹ کردند.

به گفته وی، ساختمان تولید واکسن‌های نوترکیب که به تازگی در موسسه رازی ساخت آن‌ تکمیل شده، علاوه بر تامین نیازهای آتی موسسه، امکانی برای سایر مراکز واکسن‌سازی کشور در استفاده از تجهیزات و امکانات این ساختمان برای ساخت واکسن‌های با تکنولوژی نوترکیب و جدید است.

اسحاقی، نسل آینده واکسن را متعلق به واکسن‌های نوترکیب اعلام و خاطرنشان کرد: موسسه رازی با تحقیق و بررسی‌های گسترده مبنی بر شناسایی سمت و سوی تکنولوژی‌های آینده ساخت واکسن، پیش از سایر شرکت‌ها ‌به عنوان یکی از مهم‌ترین و باسابقه‌ترین مرکز واکسن‌سازی کشور، به این‌ حوزه ورود کرد.

گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری این نمایشگاه معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت از غرفه موسسه رازی بازدید و بر رسیدگی به چالش‌های این موسسه تاکید کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.