×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش اتحادیه عطار به نقل از مدیکال نیوز، سرطان کولورکتال (روده بزرگ) دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان به شمار می رود.

این در حالی بوده که تحقیقات صورت گرفته حکایت از این دارد که غربالگری سرطان کولورکتال خطر مرگ ناشی از این بیماری را کاهش می‌دهد. رایج‌ترین آزمایش‌های غربالگری، آزمایش مدفوع و کولونوسکوپی است.

در این راستا محققان اثرات کولونوسکوپی بر مرگ و میر ناشی از سرطان را در شمال اروپا بررسی کردند. تحقیقات صورت گرفته نشان داد که انجام کولونوسکوپی در بازه زمانی ۱۰ ساله خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ کاهش می‌دهد.

البته محققان این را نیز گفته اند که کولونوسکوپی ممکن است، آنطور که قبلاً تصور می‌شد برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ و مرگ ناشی از آن مؤثر نباشد.

در حال حاضر، محققان توصیه می‌کنند که افراد از سن ۴۵ سالگی هر ۱۰ سال یک بار تحت کولونوسکوپی قرار گیرند.

اخیراً، محققان اثربخشی کولونوسکوپی در لهستان، نروژ، سوئد و هلند را در کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان روده بزرگ ارزیابی کردند.

محققان دریافتند که خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ در میان افرادی که غربالگری شده بودند در مقایسه با افرادی که در یک دوره ۱۰ ساله غربالگری نشده بودند کمتر بود، اما اشاره کردند که اثربخشی پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمتر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌شد.

به طور کلی، محققان خاطرنشان کردند که کولونوسکوپی خطر ابتلاء به سرطان کولورکتال را در عرض ۱۰ سال تا ۱۸ درصد کاهش می‌دهد. با این حال، آنها عنوان کردند که هر دو گروه تقریباً در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ در ۱۰ سالگی بودند.

البته برای ارزیابی ارتباط بین کولونوسکوپی و مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ به تحقیقات بیشتری نیاز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.