×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 31 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

واگذاری صفر تا صد بازار ارز به بانک مرکزی؛ سران قوا و اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی به بانک مرکزی اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی را دادند.

به گزارش پایگاه خبری بازار اصناف آنلاین، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این‌باره در نشست هفتگی خود گفت براساس مصوبه سران قوا همه صنایع کشور حتی مجموعه‌های دولتی شامل حوزه نفت و صنعت و دیگر صادرکنندگان باید در حوزه ارز از بانک مرکزی پیروی کنند.

سیداحسان خاندوزی در جمع خبرنگاران درباره نقش صرافی‌ها در بازار ارز گفت: بانک مرکزی ترتیبات خود را برای بانک‌های دولتی و صرافی‌های تضامنی دارد.

خاندوزی درباره اختیارات جدید بانک مرکزی که در جلسه سران قوا به تصویب رسیده است، گفت: بانک مرکزی مجموعه‌ای از اختیارات جدید را نیاز داشت تا بتواند دخالت مؤثر داشته باشد و این بسته در جلسه اخیر سران سه قوه با اجماع آرا تصویب شد.

وی افزود: یکی از اختیاراتی که بانک مرکزی به‌دنبال آن بود در حوزه عدم بازگشت ارز صنایع بورسی بود؛ بر این اساس همه صنایع کشور حتی مجموعه‌های دولتی شامل حوزه نفت و صنعت و دیگر صادرکنندگان باید از بانک مرکزی پیروی کنند.

گفتنی است سران قوا و اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در جلسه‌ای با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز و تامین ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز، بسته پیشنهادی بانک مرکزی را برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی بررسی و به تصویب رساندند.

در این جلسه همچنین بانک مرکزی گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه همکاری صادرکنندگان بخش‌های دولتی و غیردولتی برای عرضه ارزهای حاصل از صادرات در سامانه بانک مرکزی و مرکز مبادله و چگونگی تامین ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی ارائه کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.