خوردن زیاد و یک‌باره قرص استامینوفن می‌تواند به راحتی شما را  مسموم‌ و راهی بیمارستان‌ کند.

اگر فرد تعداد زیادی قرص را در یک بازه طولانی بخورد ممکن است مسموم نشود ولی به کبد، کلیه و دیگر عضوهای بدن آسیب جدی می‌زند.

البته واکنش بدن همه افراد به مصرف استامینوفن یکسان نیست. افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی، کسانی که نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌کنند و کسانی که با داروی ضدانعقاد وارفارین درمان می‌شوند ممکن است سریع‌تر دچار آسیب کبدی ناشی از مصرف استامینوفن شوند و باید این قرص را با احتیاط بیشتری مصرف کنند.

 علایم و عوارض مرگبار

مصرف بیش از حد یا اوردوز با استامینوفن (بیشتر از ۸ عدد قرص) علایمی مانند بی‌اشتهایی، حالت تهوع، استفراغ و درد در قسمت راست و بالای شکم دارد.

هرچند مشکلات ناشی از مصرف زیاد استامینوفن در بیشتر موارد درمان می‌شود اما بعضی وقت‌ها همه چیز خوب پیش نمی‌رود و اوردوز می‌تواند به نارسایی کبد منجر شود و در صورت درمان نشدن سریع، مرگ بیمار را رقم بزند.

به صورت کلی فردی که بیش از حد استامینوفن مصرف کرده است باید در اورژانس بستری شود و به انجام آزمایش خون برای تعیین سطح استامینوفن در خون و دیگر آزمایش‌های کبدی نیاز دارد. درمان می‌تواند شامل شست وشوی معده، تجویز سرم و داروهایی باشد که به دفع سریع‌تر استامینوفن از بدن کمک کند.