×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

فواید بادام برای روده‌ها، بادام یکی از محبوب‌ترین آجیل‌های درختی در جهان است و بسیار مغذی و سرشار از چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

به گفته پژوهشگران کینگز کالج لندن مصرف بادام به عنوان میان وعده چه به صورت کامل و یا آسیاب شده برای بهبود سلامتی در مورد ترکیب میکروب‌های روده مفید است.

به گزارش اتحادیه عطاربه نقل از صباح، هنگامی که صحبت از بهبود سلامت روده می‌شود متخصصان رژیم غذایی اغلب پیشنهاد می‌کنند مواد غذایی پروبیوتیک مانند ماست و کیمچی را امتحان کنید.

با این وجود، ممکن است بهتر باشد ماده غذایی دیگر به عبارتی بادام را به این فهرست اضافه کنیم.

پژوهشگران کینگز کالج لندن تاثیر بادام کامل و آسیاب شده را بر ترکیب میکروب‌های روده بررسی کرده و دریافته اند که خوردن یک مشت آجیل در روز به طور قابل توجهی باعث افزایش تولید بوتیرات می‌شود یک اسید چرب با زنجیره کوتاه که سلامت روده را ارتقا می‌دهد.

پروفسور “کوین ویلان” نویسنده ارشد مقاله مرتبط با این پژوهش می‌گوید:” بخشی از تاثیر میکروبیوتای روده بر سلامت انسان از طریق تولید اسید‌های چرب با زنجیره کوتاه مانند بوتیرات است.

این مولکول‌ها به عنوان منبع سوختی برای سلول‌های روده بزرگ عمل کرده، جذب سایر مواد مغذی را در روده تنظیم می‌کنند، به تعادل سیستم ایمنی کمک می‌نمایند و بر سلامت انسان تاثیر می‌گذارند”.

برای این مطالعه تیمی متشکل از ۸۷ فرد بزرگسال سالم که پیش‌تر کم‌تر از مقدار توصیه شده فیبر رژیم غذایی می‌خوردند و میان وعده‌های معمولی ناسالم مصرف می‌کردند انتخاب شدند.

به مدت چهار هفته یک سوم از اعضای گروه ۵۶ گرم بادام کامل در روز، یک سوم از اعضای گروه ۵۶ گرم بادام آسیب شده در روز و یک سوم پایانی مافین‌هایی با انرژی همسان را به عنوان کنترل کننده پژوهش به رژیم غذایی شان افزودند.

بر اساس نتایج این مطالعه پژوهشگران دریافتند که بوتیرات در میان مصرف کنندگان بادام در مقایسه با کسانی که مافین مصرف کرده بودند به طول قابل توجهی بالاتر بود.

نویسندگان مقاله افزوده اند:”مطالعه نشان داد که خوردن بادام کامل و آسیاب شده رژیم غذایی افراد را بهبود می‌بخشد و باعث دریافت بیش‌تر اسید‌های چرب تک اشباع، فیبر، پتاسیم و سایر مواد مغذی مهم در مقایسه با گروه کنترل (مصرف کنندگان مافین) شد”.

نتایج کامل این مطالعه در مجله آمریکایی “تغذیه بالینی” منتشر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.