×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 10 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

درختواره «بنیادی» در صنعت بیمه تا کجا رشد می‌کند؟ امروزه نام کانون ارزیابی مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی بر سر شخصی به نام «علی بنیادی نائینی» گره خورده است.

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه عطار به نقل از رازپول، گروه سایبان: کانونی که به گفته خاندوزی در راستای اهداف درون سازمانی وزارت اقتصاد که افزایش کیفیت عملکرد مدیران انتصابی در بخش‌های مختلف بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی، هم به لحاظ شاخص‌های تخصصی و توانمندی‌های مدیریتی و هم شاخص‌های مد نظر دولت سیزدهم است، سعی دارد عمل کند.

حالا امروز «علی بنیادی نائینی» به عنوان رئیس کانون ارزیابی مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی دارای مسئولیت است.

پیش از این از او به عنوان دستیار وزیر اقتصاد در امور سرمایه انسانی نیز نام برده شده بود.

اما ظاهرا دوستی و شناخت وی و خاندوزی به این کانون باز نمی گردد.

فارغ از روابط دوستی و هم دانشگاهی بودن، نقطه مشترک دیگر این دو را می‌توان به شرکتی به نام «پیشگامان اندیشه صادقین» مرتبط دانست.

شرکتی که موضوع فعالیتش را انجام طرح‌ها و پروژه‌های مطالعاتی و خدمات پژوهشی در حوزه‌های گوناگون تخصصی، صنعتی و حقوقی بویژه در حوزه فن آوری‌های نوین، ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی به مجموعه‌های حقیقی و حقوقی در حوزه فن آوری‌های نوین نظیر ارزیابی و فنی امکان سنجی و نظارت و پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریتی و صنعتی، همکاری با مراکز صنعتی پژوهشی مطالعاتی ارائه خدمات تخصصی در زمینه برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها در ارتباط با موضوع فعالیت، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی  عنوان کرده است.

حالا او همزمان به عنوان عضو هیات عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی نیز منصوب شده است.

قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری در ماده ۲۶ صراحتا اذعان دارد که رئیس کل و سایر اعضاء هیئت عامل در مدت تصدی خود نمی‌توانند عضویت شرکت‌ها و موسسات بازرگانی را قبول نمایند و یا در سایر ‌دستگاه‌های دولتی یا ملی سمتی داشته باشند.

از سوی دیگر نام محمد اسکندری در پیشگامان اندیشه صادقین در کنار علی بنیادی درج شده است.

او اکنون مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری است.

مجموعه تحت مدیریت او نیز یکی از کرسی‌های موثر در صنعت بیمه را دارد. صندوقی که نامش در خصوص حواشی خبری بیمه ملت این روزها شنیده می‌شود.

شرکتی که تعجیل در برگزاری مجمع آن سبب شد روال قانونی به صورت کامل طی نشود و در نهایت سازمان ثبت رای به ابطال مصوبه مجمع دهد.

این در حالی است که برخی سهام داران مجدد بر برگزاری مجمع تاکید کرده و طبق آگهی منتشر شده انتخاب اعضای هیات مدیره بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

اینکه این افراد چه کسانی هستند در مطلبی دیگر به آن پرداخته خواهد شد.

اما بررسی میدانی نشان می‌دهد دایره ارتباطات «بنیادی» به این چند سنگر منتهی نمی شود.

«علی بنیادی» عضو گروه مدیریت و مهندسی کسب و کار دانشگاه علم و صنعت نیز هست. گروهی که نام آشنای دیگری از صنعت بیمه در آن دیده می‌شود. فردی به نام، «حمیدرضا نورعلیزاده».

حمیدرضا نورعلیزاده عضو هیات مدیره شرکت پلنت است.

شرکتی که تلاش دارد خود را در حوزه نوآوری و کسب و کارهای جدید معرفی کند.

«نورعلیزاده» عضو هیات مدیره و مدیر طرح و توسعه شرکت بیمه ملت در سال‌های ۱۳۸۸- ۱۳۹۴ بوده است. در این سال‌ها مسعود حجاریان مدیرعامل این شرکت بود.

حال باید دید این دوستی به نقش تاثیرگذار تر نورعلیزاده در صنعت بیمه منتج خواهد شد؟

باید دید حضور «بنیادی» در لایه‌های مختلف مشاوره، تصمیم سازی و اجرا از وزارت اقتصاد تا ارکان صنعت بیمه چه سرنوشتی را برای وی رقم خواهد زد.

آیا او در نظر دارد از اختیاراتش در کانون ارزیابی مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی در انتصابات سایر اعضای هیات عامل بیمه مرکزی نیز بهره‌گیری کند؟

هیاتی که قرار است در خصوص سرنوشت اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌های صنعت بیمه تصمیم‌گیری نماید.

با چنین مکانیزمی فردای صنعت بیمه را چگونه باید به تصویر کشید؟

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.