×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, 31 فروردین , 1403  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تکمیل ذخیره راهبردی دارو تا پایان بهمن ۱۴۰۱، سخنگوی وزارت بهداشت، از تکمیل ذخیره راهبردی دارو تا پایان بهمن ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اتحادیه عطار، پدرام پاک آئین گفت: با تدابیر عاجل وزارت بهداشت، ذخایر دارویی بالای شش ماه کشور از ۳۳ درصد در ابتدای مهرماه به ۵۸ درصد رسیده و تا پایان بهمن ماه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی گفت: برای تثبیت ذخیره راهبردی ۱۰۰ درصدی در آینده لازم است شرکت‌های تولید کننده دارو تسهیلات گرفته و خطوط تولید بعضاً فرسوده خود را بازسازی کنند.

پاک آئین، مهم‌ترین مشکل در تأمین دارو را کمبود نقدینگی دانست و اظهار داشت: تا کنون از ۱۵ هزار میلیارد تسهیلات بانکی مصوب بانک مرکزی کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی افزود: به عبارت دیگر ۱۳ بانک عامل متعهد شده اند که نقدینگی شرکت‌های دارویی را با ارائه تسهیلات افزایش دهند، اما تنها دو بانک به تعهد خود در این زمینه عمل کرده اند.

پاک آئین، سیاست وزارت بهداشت را حمایت حداکثری از تولید دارو در داخل کشور دانست و گفت: به تدریج و با افزایش ذخایر راهبردی، واردات دارو محدود می‌شود و به کمک وزارت صمت برای واردات تجهیزات ساخت دارو نیاز داریم. در عین حال هر گاه واردات دارو به دلیل کمبود تولید نسبت به تقاضا ضرورت پیدا کند، با توجه به شمول مالیات بر ارزش افزوده دو درصدی در مبادی گمرکی که مجلس شورای اسلامی به تازگی تصویب کرده، نسبت به واردات دارو اقدام خواهد شد؛ چرا که اولویت با تأمین دارو و آسان سازی دسترسی مردم به دارو پ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.