فروش خودروهای گروه مرسدس بنز در سال گذشته کاهش یافت زیرا این سازنده خودروهای لوکس آلمانی با تقاضای ضعیف برای مدلهای گران قیمت در چین و خودروهای الکتریکی در اروپا مقابله میکرد.
به گزارش بازار اصناف به نقل از ایسنا، کاهش ۳ درصدی به ۱.۹۸ میلیون خودرو به دلیل افت تحویل در چین، بزرگترین بازار آن بود. مرسدس بنز روز جمعه (۱۰ ژانویه) اعلام کرد که فروش در این کشور ۷ درصد کاهش یافته و به ۶۸۳ هزار و ۶۰۰ خودرو نسبت به سال گذشته رسیده است.
خودروسازان آلمانی در بزرگترین بازار خودروی جهان، جایی که تولیدکنندگان محلی به رهبری بیوایدی در حال تصاحب قدرت هستند، مقابله میکنند. آنها همچنین با تقاضای ضعیف برای خودروهای برقی در اروپا پس از کاهش یارانههای چندین کشور روبرو هستند. این مسائل منجر به موجی از هشدارهای سود در سال گذشته برای برخی از جمله مرسدس، بام و و فولکسواگن شد.
فروش خودروهای تمام الکتریکی مرسدس در سال گذشته تقریباً یک چهارم کاهش یافت، زیرا تقاضای مصرف کنندگان در اروپا کاهش یافت و تولیدکنندگان چینی سهم بازار را در منطقه به دست گرفتند.
طبق گزارش بلومبرگ، با این حال، فروش خودروهای مرسدس در پایان سال گذشته با عملکرد قوی در ایالاتمتحده اندکی افزایش یافت. در کل سال ۲۰۲۴، فروش خودرو در ایالاتمتحده با ۹ درصد افزایش به ۳۲۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.