×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, 24 تیر , 1404  .::.   برابر با : Tuesday, 15 July , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور نکات مهمی درباره رویدادهای صنعت خودرو و قطعه‌سازی بیان کرد.

به گزارش بازار اصناف آنلاین: آرش محبی‌نژاد، امروز (سه شنبه) در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصاد سالم مبنی براینکه یکی از متقاضیان خرید سهام مدیریتی گروه خودروسازی سایپا، بابک زنجانی است که ادعا می‌شود نقدینگی کلانی نیز برای این کار دارد، آیا وی را دارای صلاحیت برای این کار می‌دانید!؟ اظهار کرد: به هر حال و به طور کلی هر کسی که وارد رقابت برای خرید سایپا می‌شود باید شرایط خصوصی‌سازی را بپذیرد.

وی ادامه داد: در بحث اهلیتِ خریدار سایپا، دو بحث مالی و فنی مطرح است. با توضیحاتی که شنیده می‌شود، ظاهرا وی اهلیت مالی را دارد اما اهلیت فنی ندارد و تجربه خودروسازی نیز ندارد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور تصریح کرد: نه ایشان (بابک زنجانی) و نه خیلی از کسانی که می‌خواهند برای خرید سایپا رقابت کنند، شرایط یاد شده را ندارند. این در حالی ست که افراد با اهلیت تر، زیاد است همچون کنسرسیوم قطعه‌سازان و یک خودروساز داخلی.

بنابراین گزارش، بابک زنجانی اَبَرمفسد اقتصادی و هلدینگ زرماکارون ازجمله افراد و گروه‌هایی هستند که برای خرید سهام مدیریتی گروه خودروسازی سایپا ورود کرده‌اند.

محبی‌نژاد گفت: صنعت قطعه‌سازی ایران در حال حاضر ۲ درخواست مهم از دولت برای ممکن شدن ادامه فعالیت دارد، یکی تزریق ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به صنعت قطعه‌سازی و دیگری فریز شدن بدهی‌های دولتی این صنعت همچون مالیات و تامین اجتماعی به مدت ۳ ماه است.

وی ادامه داد: درصورتی که این شرایط محقق نشود و نقدینگی مورد نیاز تامین نشود، ظرف ۲ ماه آینده ریزش شدید نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی رخ خواهد داد و شاهد نیمه تعطیل شدن کارخانه‌های قطعه‌سازی خواهیم بود به گونه‌ای که راه‌اندازی مجدد آنها بشدت مشکل خواهد بود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور افزود: درحال حاضر مشکل صنعت قطعه‌سازی، داخلی است نه تحریم و بحث‌هایی همچون مکانیسم ماشه! باید توجه کرد که هم اکنون ۱۰ هزار هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی کشور است و درخواست و نیاز ۲۰ هزار میلیارد تومانی صنعت قطعه‌سازی، نسبت به حجم نقدینگی کشور رقمی محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: درصورت تامین شدن نقدینگی مورد نیاز، حتی درصورت تشدید تحریم‌ها و فعال شدن مکانیسم ماشه، ما توانایی تولید قطعات وارداتی در داخل کشور را داریم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.