×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, 29 خرداد , 1403  .::.   برابر با : Tuesday, 18 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اگر طبق اظهارات مدیرعامل صندوق ملی مسکن با پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰میلیون تومان موافقت شود، اقساط ماهانه این وام به بالای ۱۰میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش بازار اصناف به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته مدیرعامل صندوق ملی مسکن از ارائه پیشنهاد افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این پیشنهاد باید توسط شورای‌عالی مسکن تصویب شود.

در زمان حاضر مبلغ وام پروژه‌های نهضت ملی مسکن سراسر کشور (در شهرها) ۵۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸درصدی است. مبلغ اقساط این وام که بایستی در دوره ۲۰ساله بازپرداخت شود در دو سال اول ماهانه حدود ۵ میلیون تومان است و در سال‌های بعدی افزایش می‌یابد. دولت سیزدهم با هدف کاهش فشار بر متقاضیان نهضت ملی مسکن شرایطی را فراهم آورد تا بازپرداخت به‌صورت پلکانی محاسبه شود.

دی‌ماه سال گذشته اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن دراین‌باره به تسنیم گفته بود: قرار بر این شده است که اقساط وام نهضت ملی مسکن پلکانی شود؛‌ در این صورت وام‌گیرنده در ماه‌ها و سال‌های ابتدای دوره بازپرداخت تحت فشار ـ اقساط بالا ـ قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: بر این اساس در دو سال ابتدایی بازپرداخت، اقساط حداکثر ماهانه ۵ میلیون تومان است تا در توان متقاضیان نهضت ملی مسکن باشد. پس از دو سال نیز، اقساط به‌صورت پلکانی دریافت خواهد شد.

به گزارش تسنیم، احتمالاً با افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان، در دو سال ابتدایی همان روش اشاره‌شده توسط مدیرعامل صندوق ملی مسکن برای دوره بازپرداخت اجرا خواهد شد و باید دید مبلغ اقساط در دو سال اول چه‌میزانی خواهد بود.

اما با این حال در محاسبه بازپرداخت تسهیلات ۷۰۰میلیون‌تومانی به‌روش ساده، متقاضی باید در دوره ۲۰ساله ماهانه ۱۰ میلیون و ۸۰۳ هزار تومان اقساط پرداخت کند.

کل بازپرداخت وام مذکور در ماه ۱۲ سال بیستم حدود ۲ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان خواهد بود. در واقع سود این تسهیلات حدود یک میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.