هدف نهایی نهادناظر، صنعت بیمه و جامعه بیمه گران، گسترش فضای شفافیت است.
به گزارش بازار اصناف به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در آیین اختتامیه جشنواره برگزیدگان روابط عمومی های صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: گسترش فضای امن روانی و آرامش همگانی در گرو معرفی دقیق و توسعه عمیق محصولات و خدمات بیمه ای خواهد بود.
رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از تلاش همکاران مدیران و کارکنان مجموعه روابط عمومی های صنعت بیمه از اراده صنعت بیمه برای راه اندازی یک خبرگزاری تخصصی خبر داد و گفت: تمرکز بر تریبون رسمی و شفاف به معنای نادیده گرفتن رسانه های متعدد بیمه ای نیست و همراهی و هم افزایی تمامی اصحاب رسانه را پیش نیاز توسعه ارتباطات و شفافیت اطلاعات می دانیم.
مهندس مجید بهزادپور بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای دوران پساتحریم تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه ها و روابط عمومی ها در ساماندهی تعاملات فرامرزی و ایجاد شبکه های ارتباطی نقش برجسته ای دارد.
رئیس شورای عالی بیمه، فرهنگسازی را شاه بیت فرایند همگانی سازی صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: به دلیل نوع تعاملات صنعت بیمه با اقشار مختلف جامعه و مجموعه های گوناگون اقتصادی و اجتماعی، تنوع بخشی به فرهنگسازی از ضرورت ویژه ای برخوردار است.
وی از جذب اعتماد مخاطبان بیمه به عنوان چالش اصلی این صنعت یاد کرد و افزود: رشد پرشتاب صنعت بیمه در دو بخش کمی و کیفی و ارتقای جایگاه صنعت بیمه در معادلات کلان اقتصادی، بار مسئولیت روابط عمومی ها را دوچندان خواهد کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی، فضای رسانه ای صنعت بیمه را آرام و مطمئن توصیف کرد و گفت: سالم سازی اخبار و تحلیل های بیمه ای از دستاوردهای روابط عمومی ها و ارتباط سازنده آنان با رسانه هاست.
مهندس بهزادپور در پایان با بیان این مطلب که صنعت بیمه از شفافیت سود می برد، خاطر نشان کرد: شفاف سازی هدف آخر عملیات ارتباطی در صنعت بیمه به شمار می رود و موفقیت همکاران این حوزه به توفیق بیشتر صنعت بیمه منتهی خواهد شد.
شایان ذکر است که در پایان این مراسم، صنعت بیمه روابط عمومی های برتر خود را شناخت و تندیس ویژه وجوایزی به برگزیدگان اهدا شد.