×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, 29 خرداد , 1403  .::.   برابر با : Tuesday, 18 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ساختمان پردیس علوم خواجه نصیر آوار می‌شود؟ با وجود فرسوده بودن ساختمان پردیس علوم دانشگاه خواجه نصیر طوسی در منطقه جلفا و سیدخندان، همچنان پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن بروز هرگونه خطر احتمالی برای دانشجویان و اساتید و کارکنان در حال انجام است.

به گزارش بازار اصناف ، کمتر از دو سال پیش، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اعلام کرد که باتوجه به قدمت ساختمان پردیس علوم و اخطاریه‌های مکرر و جدی شهرداری و آتش‌نشانی درخصوص امنیت این مکان، موضوع اضطراری پروژه استقرار پردیس علوم در محل پردیس شهید رضایی‌نژاد امکان‌سنجی شد.

از این اعلام نزدیک به دو سال می‌گذرد اما خبری از پردیس شهید رضایی‌نژاد خواجه نصیر نیست.

در حال حاضر ساختمان پردیس علوم دانشگاه خواجه نصیر، ساختمانی ۷۰ ساله است و به دلایل مختلف از ارگان‌های شهرداری، آتش‌نشانی و نظایر آن، اخطاریه‌های مکرر و جدی گرفته است و براساس نظرات کارشناسان فنی امکان اسکان ندارد اما همچنان دانشجو می‌پذیرد و معلوم نیست با وجود اینکه کمیته طرح ساماندهی دانشگاه خواجه نصیر پس از بروز حوادث ناگوار مشابه در شهر تهران، نظر قطعی خود درباره تخلیه این ساختمان و حتی لزوم مجازی شدن کلاس‌ها و عدم پذیرش دانشجوی جدید را به هیأت رئیسه دانشگاه اعلام کرده اما این هشدارها از سوی ریاست دانشگاه جدی گرفته نمی‌شود.

حساسیت بسیار زیاد این مهم که به‌طور مستقیم با موضوع سلامت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در ارتباط است اگرچه سبب شد تا راهکارهای زیادی برای جایگزینی این محل فرسوده بررسی و موضوع اضطراری پروژه استقرار پردیس علوم در محل پردیس شهید رضایی‌نژاد امکان‌سنجی شود ولی همچنان با گذشت دو سال از این تصمیم مهم، نه تنها ساختمان جدید ساخته نشده بلکه پذیرش دانشجو در ساختمان قدیم دانشکده‌های فیزیک و شیمی در منطقه جلفا و سیدخندان انجام می‎شود بدون اینکه کسی پاسخگوی هرگونه خطرات احتمالی و جان باختن دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه باشد.

رئیس وقت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با علم به این خطرات و ضرورت جایگزینی ساختمان جدید، براساس مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه مبنی بر انتقال دانشکده‌ها و ساخت پردیس جدید، با بهره‌گیری از قانون مولدسازی دارایی‌های دولت زمینه ساخت پردیس شهید رضایی‌نژاد را فراهم ساخت و تلاش کرد تا این ساخت و ساز در کمترین زمان ممکن و با بهره‌گیری از تمامی استانداردها و کیفیت لازم انجام شود.

بر این اساس کلنگ ساخت سه دانشکده فیزیک، شیمی و علوم دانشگاه خواجه نصیر در قالب «پردیس علوم» دانشگاه در منطقه حکیمیه تهران و در همسایگی دانشکده هوافضای خواجه نصیر در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به زمین زده شد. در آن زمان گفته شد که متراژ پروژه بالغ‌بر ۱۵ هزار مترمربع است و این سه دانشکده در سه برج شبیه و کنارهم قرار دارد و زمان اجرای آن ۲ سال است. اکنون نزدیک به ۱٫۵ سال از آن تاریخ می‌گذرد و در این مدت ریاست دانشگاه تغییر کرده است، موضوعی که گمان می‌رود بر کُند شدن سرعت پیشرفت پروژه تأثیر گذاشته و سبب شده تا ساختمان جدید نه تنها برای پذیرش دانشجویان جدید آماده نشود بلکه با موافقت ریاست جدید، پذیرش دانشجو در ساختمان قدیمی ۷۰ ساله همچنان ادامه داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.