×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 17 شهریور , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تجارت دریابرد به ۲۳۷ میلیون تن رسید؛ با مجموعه اقدامات مهم در حوزه تجارت خارجی، تجارت دریابرد از ۲۱۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۱ به ۲۳۷ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ رسید.

به گزارش بازار اصناف به نقل از بندر و دریا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه برگزاری نشست‌های خبری معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی، امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد سازمان متبوع خویش پرداخت.

علی‌اکبر صفایی با اعلام و تشریح اقدامات شاخص و اثرگذار این سازمان در دولت سیزدهم تاکید کرد: با مجموعه اقدامات مهم و اثرگذار در حوزه تجارت خارجی و ایجاد ارزش افزوده در بنادر بازرگانی، تجارت دریابرد از ۲۱۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۱ به ۲۳۷ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ رسید.

صفایی با تشریح اقدامات و فعالیت‌های توسعه‌ای، تجهیزاتی و زیربنایی این سازمان، اعلام کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز ۶۰ میلیون تن تجارت دریابرد به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۰ درصدی نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه رشد تجارت دریابرد در برخی بنادر شمالی کشور تا ۷۰ درصد نیز ثبت شده است، از رشد ۵۶ درصدی تجارت غیرنفتی دریابرد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه نشست خبری تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت مردمی با متوازن دانستن توسعه بنادر تجاری کشور در دولت سیزدهم، توضیح داد: یکی از رویکردهای جدی سازمان بنادر در دولت مردمی، پرهیز از توسعه تک بعدی و تلاش برای  شد متوازن و همه‌جانبه در همه بخش‌ها بوده است.

صفایی افزود: همزمان با هر اقدام توسعه‌ای در بنادر به مباحث نیروی انسانی، سیستم‌ها و ساختار‌ها هم توجه جدی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.