برپایی کمپین «کار تو خونمونه» برای همه بانوان پایتخت، مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: نگاه شهرداری به زنان سرپرست خانوار نگاه فرصت محوراست .
به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از به نقل از ستاد خبری هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی: دکتر مریم اردبیلی در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو با اشاره به حوزه اقتصادی بانوان اظهار کرد: در موضوع کارآفرینی باید به این نکته اشاره کنم که یکی از طرحهای ما گسترش کوثرهای کارآفرینی است؛ به طوری که سال گذشته ۶۲ مورد کوثر کارآفرینی در تهران داشتیم که امروز این عدد به ۸۱ مرکز رسیده و البته ظرفیت کسب و کاری ما در فضای کوثر از ۷۰۰ به ۱۴۵۰ ارتقا داشته است.
وی با اشاره به مشکلات بانوان کارآفرین در حوزه بازاریابی هم بیان کرد: بسیاری از بانوان در موضوع کسب و کارهای خرد و تولید محصولات در خانه با برندینگ و بازاریابی چه به صورت دیجیتال و چه به صورت فیزیکی مشکل دارند که ما در امور بانوان شهرداری تهران تلاش داشته ایم با ارائه آموزشهای صحیح و مشاوره، آن را تقویت کنیم.
مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به راهاندازی کمپین «کار تو خونمونه» با هدف تقویت مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: سایت این کمپین که ویژه مشاغل خانگی است در روزهای آغازین کار،بالغ بر یکهزار درخواست را ثبت کرده است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه نگاه شهرداری به زنان سرپرست خانوار نگاه فرصت محور است، گفت: طبق بازخوانی دادههایی که داشتهایم در سامانه زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران ۱۵ هزار بانو عضو هستند که ظرف یک سال گذشته یک هزار نفر برتعداد آنها اضافه شده و این در حالی است که بعضی نیز از سیکل خارج شده اند.
برای افرادی که در این سامانه عضو هستند، دورههای مشاوره، مددکاری، توانمندسازی، ایجاد اشتغال و گاهی بستههای معیشتی در نظر گرفته شده است.
برای فرزندان زنان سرپرست خانوار هم مجموعه برنامههای متنوعی، مثل برنامه مشاوره و آموزشی داریم.
اردبیلی با اشاره به هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی نیز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی سه ساله مجدد برپا شده است که البته با دفعات قبل تفاوتهای بسیاری دارد.
این بارعلاوه بر افزایش مساحت نمایشگاهی در بوستان گفتگو، در ایستگاههای پرتردد مترو و همچنین ۴ مکان گردشگری، غرفههای نمایشگاه برپا شده تا به ظرفیت بهرهمندی نسبت به ادوار گذشته افزوده شود.
وی افزود: در این دوره محصول ۴۵۰۰ هزار نفر را در بوستان گفتگو به صورت متمرکز و در ۱۰ نقطه شهر به صورت غیر متمرکز در طول ۱۱روز عرضه و ارائه شده و قیمت محصولات به دلیل فروش بدون واسطه، نسبت به بازار ۳۰ درصد ارزانتر است.
وی باارائه آماری خاطرنشان کرد: بازارچههای موقت از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۰۳کسب وکار را فراهم کردهاند.
همچنین از ابتدای امسال بالغ بر ۱۰ هزار نفر- روز، فرصت عرضه محصولات برای مشاغل خرد بانوان سرپرست خانوار را ایجاد کردهایم .
امور بانوان را به یک حوزه اثرگذار و جریانساز تبدیل میکنیم
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز دراین مراسم از اعتبار یکهزار میلیاردی در زمینه توسعه زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی به ویژه در حوزه بانوان خبر داد.
محمدامین توکلیزاده با بیان این مطلب که در خصوص حوزه بانوان حرف و ادعا در سالهای گذشته زیاد شنیده شده که البته بخشی از آنها عملیاتی هم شده است، اظهارکرد: تلاش داریم که این حوزه را به یک حوزه اثرگذار و جریانساز تبدیل کنیم.
وی با اشاره به افزایش مراکز کوثر، شهربانو و شهردخت، افزود: زیرساختهایی که در این یک سال ایجاد و عملیاتی شده نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.
وی همچنین با تاکید بر این موضوع که موظف هستیم در حوزه عرضه به بانوان تولیدکننده و کارآفرین کمک کنیم، خاطرنشان کرد: قرار است با همکاری شرکت ساماندهی مشاغل، فروشگاه شهروند و بازارهای میوه و ترهبار این زنجیره را تکمیل کنیم .
وی با اشاره به رخدادهایی که در آخرین ماه سال و البته نوروز۱۴۰۲ در معاونت اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران در نظرگرفته شده هم خاطرنشان کرد: برگزاری جشنهای شعبانیه، نوروز اقوام، نوروز ملل در اراضی عباسآباد و ۷بوستان اصلی شهر میتواند فضایی برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار پایتخت باشد.