بررسی کشورهای موفق در عرصه تجارت، حاکی از کمیت و کیفیت بالای برگزاری نمایشگاه در این کشورهاست. این اقتصادهای موفق و قطبهای تجاری با آگاهی از اهمیت برگزاری نمایشگاههای تخصصی در عرصه بینالمللی، روابط تجاری خود را از این مسیر توسعه دادهاند و به بازارهای جدید دست یافتهاند.
به گزارش بازاراصناف آنلاین: محمد علی دهقاندهنوی،معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پیامی به مناسبت آغاز به کار بیست و چهارمین نمایشگاه بینالمللی صنعت تهران تاکید کرد این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین دستاوردها و نوآوریها در صنعت، بستری برای تبادل دانش و تجربه و تقویت همکاریهای تجاری فراهم میکند.
متن پیام رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به شرح ذیل است:
بررسی کشورهای موفق در عرصه تجارت، حاکی از کمیت و کیفیت بالای برگزاری نمایشگاه در این کشورهاست. این اقتصادهای موفق و قطبهای تجاری با آگاهی از اهمیت برگزاری نمایشگاههای تخصصی در عرصه بینالمللی، روابط تجاری خود را از این مسیر توسعه دادهاند و به بازارهای جدید دست یافتهاند.
از همین رو برگزاری نمایشگاههای تخصصی داخلی و بینالمللی، فرصت بینظیری برای کسب و کارها و بنگاههای اقتصادی است تا با صرف کمترین هزینه، روابط تجاری و فروش خود را افزایش دهند و به بازاریابی تجاری بپردازند. این ابزار تجارت، مسیر کمهزینهای برای افزایش شرکای تجاری، دستیابی به بازارهای جدید، نمایش توانمندیهای تجاری، معرفی کالاها و تکنولوژیهای نوین و رونق تجارت است.
سازمان توسعه تجارت ایران در راستای توسعه صادرات غیرنفتی کشور تاکید ویژهای بر برگزاری با کیفیت نمایشگاههای تخصصی دارد. این سازمان همچنین با تسهیل صدور مجوز برگزاری پاویون در نمایشگاههای خارجی اهدافی همچون آشنایی صنایع کشور با آخرین تحولات صنعت دنیا، گسترش و توسعه بازارهای تجاری، تعدد شرکای تجاری، تقویت تولید صادراتمحور و افزایش درآمدهای صادراتی و ارزآوری بیشتر برای کشور را دنبال میکند.
این نمایشگاه همچنین محل مناسبی جهت نمایش دستاوردها، اختراعات، خدمات و … انواع صنایع است؛ از همین رو حضور در این نمایشگاه میتواند به صاحبان کسبوکارها در تعیین اهداف و روند فعالیتهایشان کمک کند و به آنها سمت و سو دهد.
مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه نمایش توانمندیهای و همچنین فراهم کردن شرایط صادرات برای صنایع مختلف است. صاحبان صنایع با حضور در نمایشگاه صنعت میتوانید دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند و علاوه بر آن با تقاضای بازار و خواستههای جامعه هدف خود چه افراد و چه شرکتها آشنا شوید.