×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, 16 تیر , 1404  .::.   برابر با : Monday, 7 July , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

صورت‌های مالی دو خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد زیان انباشته آنها با وجود اصلاح قیمت و همچنین تغییر مدیریت (در ایران‌خودرو) افزایش یافته است. از طرفی، خودروسازان در انتهای سال گذشته باز هم زیان عملیاتی ثبت کرده‌اند.

به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از اکوایران، ایران‌خودرو و سایپا اخیرا صورت‌های مالی تلفیقی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ خود را سامانه کدال بورس متشر کرده‌اند.

طبق گزارش‌های منتشره، مجموع زیان انباشته تلفیقی دو شرکت در پایان سال ۱۴۰۳ به ۲۶۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سهم ایران‌خودرو از این رقم، ۱۳۰٫۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد شش درصدی را حکایت می‌کند.

سهم سایپا نیز از زیان انباشته ۲۶۹ همتی، ۱۳۸٫۶ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سال ۱۴۰۲ نشان از رشد ۳۵ درصدی دارد.

در مجموع، زیان انباشته تلفیقی دو خودروساز بزرگ کشور در پایان سال ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲، حدود ۲۰ درصد رشد کرده است.

اما مجموع زیان غیر تلفیقی دو خودروساز بزرگ کشور در پایان ۱۴۰۳ به بالای ۱۹۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. سهم ایران‌خودرو از این زیان، ۱۲۰ همت (رشد ۹ درصدی نسبت به ۱۴۰۲) و سهم سایپا نیز افزون بر ۷۱ همت (رشد ۳۷ درصدی نسبت به ۱۴۰۲) است.

در کنار زیان انباشته هنگفت، دو خودروساز بزرگ کشور زیان عملیاتی قابل توجهی نیز در پایان سال گذشته ثبت کرده‌اند. طبق گزارش‌های منتشره، جمع زیان عملیاتی   (غیر تلفیقی) ایران‌خودرو و سایپا در انتهای ۱۴۰۳ به ۱۸٫۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

با توجه به این آمار، دو خودروساز بزرگ کشور در سال ۱۴۰۳ روزی ۵۰ میلیارد تومان زیان کرده‌اند.

اگر بازه زمانی زیاندهی خودروسازان را “ساعت” در نظر بگیریم، آنها در سال گذشته ساعتی دو میلیارد تومان زیان به ثبت رسانده‌اند.

ایران‌خودرو و سایپا همچنین در مجموع، دقیقه‌ای حدودا ۳۵ میلیون تومان و ثانیه‌ای ۵۷۷ هزار تومان در سال ۱۴۰۳ زیان کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.