×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 14 مهر , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 5 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

استفاده از یافته‌های بین‌المللی برای تدوین استانداردهای ملی، حسن فروزان‌فرد، رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران که به تازگی به ریاست کمیته فنی ۳۰۹ با موضوع ترجمه و تدوین استاندارد حکمرانی سازمانی منصوب شده است، اعلام کرد که میزبانی جلسات این کمیته در سه سال آینده به اتاق تهران واگذار شده است.

به گزارش بازار اصناف آنلاین: رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران با ارائه جزییاتی از کارکرد کمیته ۳۰۹ گفت: این کمیته به صورت متناظر با کمیته ۳۰۹ بین‌المللی و تحت عنوان حکمرانی سازمانی فعالیت کرده و طیف گسترده‌ای از استانداردها در حوزه حکمرانی سازمانی و مبارزه با فساد را تدوین می‌کند.

حسن فروزان‌فرد با بیان اینکه کمیته ملی ۳۰۹  از یافته‌های بین‌المللی برای تدوین استانداردهای ملی استفاده می‌کند، ادامه داد: دو جهت‌گیری مختلف و البته هم‌راستا در این زمینه وجود دارد؛ نخست همکاری در زمینه آماده‌سازی اسناد بین‌المللی و همچنین بهره‌گیری از اسنادی که تاکنون تدوین شده است.

او در ادامه گفت: به‌رغم آنکه سازمان استاندارد ایران یکی از اعضای اصلی و قدیمی سازمان بین‌المللی استاندارد محسوب می‌شود، مشارکت و همکاری ما در تدوین استانداردهای جهانی کمرنگ بوده است. بنابراین تلاش ما در اتاق تهران این است که با توجه به دسترسی گسترده به اعضا، تشکل‌ها، دستگاه‌های دولتی و دانشگاهیان این نقیصه را برطرف کنیم و به این ترتیب در تدوین و بازنگری استانداردها نقش فعالی ایفا کنیم.

تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/hkmwe4l

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.