×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, 7 مهر , 1403  .::.   برابر با : Saturday, 28 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

مدیر کل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اشاره به اهمیت امضای موافقت‌نامه‌های ترجیحی در رونق تجارت خارجی از تشکیل کمیته تجارت ترجیحی ایران و عمان خبر داد.

به گزارش بازاراصناف به نقل از ایسنا، به نقل از سازمان توسعه تجارت، عبدالامیر ربیهاوی با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران با سلطنت عمان، گفت: سال گذشته در حاشیه بیستمین کمیسیون مشترک دو کشور، مقرر شد موضوع تجارت ترجیحی بین ایران و عمان در دستور کار معاونان وزارت صمت و وزارت تجارت و سرمایه گذاری عمان قرار داده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: جهت اجرایی کردن این مصوبه اولین دور مذاکرات طی کمیته‌ای تخصصی در تیر ماه سال جاری با حضور نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران در مسقط برگزار و دور دوم این مذاکرات در تاریخ ۱۵ لغایت ۱۷ مهر سال جاری با حضور معاونان دو وزارت مربوطه و هیأت عمانی در تهران برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران؛ اجرائی شدن تجارت ترجیحی بین ایران و عمان زمینه و بستر توسعه و افزایش حجم تجارت بین دو کشور را فراهم خواهد آورد.

ربیهاوی در پایان تصریح کرد: عمان از شرکای مهم تجاری در بین همسایگان ایران است که مطابق با آمارهای موجود صادرات ایران در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.