اختتامیه ملی جشنواره جام رسانهای امید و جهاد خدمت، رویداد ملی ۳۶ ساعته جام رسانه امید که اختتامیه کشوری آن در دو روز ۲۹ و۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تهران و با حضور فعالان حوزه بسیج رسانه استانهای کشور، سخنرانی تنی چند از سرداران سپاه و واحدهای بزرگ و نمونه صنعتی و تولیدی کشور برگزار شد، امید به اجرای رویدادهای پیدرپی رسانهای کشور در سالهای آتی و کیفیت بخشی هر چه بهتر و بیشتر به رسانههای همسو با نظام اسلامی را نوید میدهد.
به گزارش بازار اصناف آنلاین به نقل از شهر مردم، سیدمحی الدین حسینی ارسنجانی | رسانهها در زمینه جهاد خدمت ماموریتها و وظایفی دارند که باید یک به یک آنها بیان و بازگو و تبیین و باز تکرار شود.
یکی از جمله رسالتهای مهم رسانههای کشور در زمینه خدمت جهادی و خدمترسانی مسئولان به مردم و خصوصا طبقات پایین جامعه و محرومان کشور همانا پرسشگری انان از مدیران ارشد کشور و عملکرد مسئولان در تحقق فرامین رهبری انقلاب در زمینه توجه مدیران جهادی به مولفههای خدمت جهادی یا جهادگرانی که در قامت مدیران ملی مشغول به خدمتند است.
جهاد خدمت را نمیتوان با شعار و سخن مورد ارزیابی قرار داد.
وقتی سخن از جهاد است باید اقدامی ورا و جدای از اقدامات عادی و معمولی انجام داد و هنگامی که سخن از خدمت است باید خدمتی صادقانه و بی منت به مردم داشت.
پس رویکرد رسانهها در حوزه جهاد خدمت باید از نوع تبیینی، امید افرینی و عملگرایی باشد و صرف اینکه از ناحیه برخی مدیران که به زعم بنده اینان مدیر نما هستند گزارش خدمت داده شود اما در عمل آنچه را که گفته و تبلیغ کرده اند نباشد وطیفه رسانههاست که علت یابی کنند.
رسانهها می توانند با استخراج و انعکاس کلید واژه جهاد خدمت از فرمایشات مقام معظم رهبری و بازتاب عبارات و جملات معظم له در این باره راهکارها و ایدههای خود در زمینه تحقق خدمت جهادی و جهاد خدمت مورد عنایت رهبری و دلسوزان نظام را ارائه دهند.
تولید محتوا در قالب انواع رسانهها اعم از یادداشت و مقاله خبرنگاران و پادکست و عکس و موشنگرافی یا تهیه و تولید فیلم و کلیپهای کوتاه و اینفوگرافیک، گزارشهای خبری، تهیه پوستر و محتواهای موبایلی و خبرها و مطالب تحلیلی و تحقیقی و ایدهپردازی و ….تنها بخشی از فعالیتهای رسانهای در زمینه انعکاس ابعاد و اخباری از جهاد خدمت باشد اما تاثیرگذاران نظام و خطبا بویژه ائمه جمعه و جماعات، هنرمندان و سلبریتیهای مورد تایید و شاخصینی از اقشار گوناگون مردم و اصناف خصوصا فرهنگیان، دانشگاهیان، مهندسان و کادر درمان و فعالان صنعت و بخش تولید میتوانند در معرفی افراد موفق در کار افرینی و تحقق آرمانهای رسانهای نهادهای انقلابی کشور و بیان خدمات نظام اسلامی در حوزه جهاد خدمت و دستاوردهای ۴۵ ساله حاکمیت اسلامی در کشور عزیزمان ایران موثر واقع شوند.
نکته پایانی اینکه برگزاری جام رسانه “امید” و جشنوارههای رسانهای از این دست و تکرار همه ساله این قبیل جشنوارهها میتواند فتح بابی در تحرکات مدیران آماده و مصمم برای خدمات ماندگارتر و تشویق انان از طریق رسانهها به تداوم این خدمات باشد.
قطعا خدمت به مردم اگر جهادی و بیمنت باشد هم ماندگار خواهد بود و هم رسانهها آن خدمات را به درستی دیده و به خوبی منعکس مینمایند.